Bosch KGE36AI40 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGE36AI40 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Canyonred 22-11-2012
Geschreven voor: Bosch KGE36AI40 rvs

Ik had een ca 14 jaar oude Siemens koelkast in de bijkeuken staan en deze was te klein (vriesvak) en onzuinig (>400kwh/jaar). Om praktische redenen moest de koelkast naar de woonkeuken en was een RVS kleurige mooier, maar deze zijn over het algemeen beduidend duurder. Uiteindelijk voor dit model gekozen bij WitgoedOnline.

Ik heb deze A+++ verkozen boven A++ modellen, omdat hij nog zuiniger is, maar ook wat degelijker qua bakjes en laden. De meerprijs voor een A+++ model is overigens aanzienlijk en haal je er pas na een kleine 10 jaar uit. De opgave van 149kWh/jaar lijkt vooralsnog haalbaar (heb een schrijvende elektronische kwh meter in de meterkast).

De kast is inmiddels ruim een week binnen en het is gewoon een mooi en praktisch apparaat en vlekken gaan er aan de buitenkant makkelijk af. De materialen voelen degelijk aan en geen reden voor een nog duurder merk. Het mechanisme voor de hoogte verstelling vd bakjes in de deur klikt niet altijd vast. De bakken in de koel en vrieskast zijn royaal en groter dan van sommige concurenten.

Wat me wel een beetje tegenvalt is het geluidsniveau. Er komen zo nu en dan technische geluiden uit het apparaat, waarvan er twee het meest opvallen. Om te beginnen hoor je in de eerste minuten na het aanslaan vd compressor, stevige bruis geluiden en daarnaast hoor je de elektromotor vd compressor. Vergeleken met een 3 jaar oude A+ Liebherr, maakt deze een duidelijker hoorbaar geluid, ook wanneer je 8m verder in de woonkamer zit. Ik ben er snel aan gewend, het is ook niet continue, maar je verwacht het niet van zo'n moderne koelkast.

Ik vraag me af of dit typisch iets voor A+++ koelkasten is, of dat dit merk afhankelijk is? Het kan een reden zijn om naar een andere te kijken.

Rooland 09-11-2011
Geschreven voor: Bosch KGE36AI40 rvs

Prima koelkast. Natuurlijk af en toe met borreltjes, blubjes en sisjes, maar nooit hinderlijk. Koelen en vriezen doet de Bosch prima. Het is net alsof ingevroren waren sneller ontdooien dan bij mijn oude vriezer. Ben daar nog niet aan uit. Koelkast is overzichtelijk ingedeeld en alle laden en vakken zijn goed toegankelijk. En natuurlijk zuinig. Deze Bosch zal de elektriciteitsrekening positief beïnvloeden. Hij is de helft zuiniger dan mijn oude koelkast. Mijn aparte vriezer heb ik niet meer nodig, dus dat scheelt extra.